Holten - Reisverslag uit Holten, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu Holten - Reisverslag uit Holten, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu

Holten

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

02 April 2016 | Nederland, Holten

Vandaag heeft onze gastheer mij in het dorp gebracht. Het huis vannacht was iets van de route, dus heb ik er niet minder op gelopen. Gene verkoos vanaf het huis te lopen, maar heeft haar rugzak in de auto gegooid.
Het was weer een adres met vriendelijke mensen. Ze hadden gekookt voor ons en het was heerlijk. Veel groente, salades en zelfs een toetje. We vinden het niet altijd makkelijk om goed eten te vind. Er is niet altijd een supermarkt aan de route en vaak is er 'pub grub' beschikbaar. Vandaag dus wel een AH gezien en een zalmsalade op vanavond en slaatje gekocht voor de lunch morgen.
Onze gastvrouw vanavond lijkt ver in de 80. Ze woont in een huis waar minstens 50 jaar niets aan veranderd of vernieuwd is. Het is een armzalige toestand. Ze heeft geen WiFi en we zitten nu in een restaurantje vlakbij. Ze bood ons geen koffie aan toen we aankwamen en gene en ik hebben voor de zekerheid maar wat gekocht voor morgenochtend. Niet wetende of ze wel zin heeft om ontbijt te maken..
We slapen in ouderwetse ziekenhuisbedden en kunnen ons niet aankleden in de douche ruimte. Ik weet niet hoe die vrouw het doet. Bovendien lijkt ze me flink kwetsbaar.
Afijn, het zal haar de moeite waard zijn om fietsers en wandelaars te hebben anders deed ze het niet.
Het wandelen vandaag ging goed. We hebben weer door veel bossen gelopen. Wel waren ze heel anders dan tot nu toe. Ik denk dat hier de biosfeer veranderd.
Holten is groter dan ik dacht. Het heeft waarachtig een avondleven. Weet niet hoe diep dat in de nacht doorgaat en zal het ook niet uitvinden. Wij liggen wel om een uur of tien op bed.
Met de voeten en de benen gaat alles nog goed. Het lijkt makkelijker te gaan naargelang we verder lopen. Hopen dat het zo blijft.
Mijn training was niets te weinig. Dit soort wandelen moet eigenlijk een lifestyle zijn. De meesten die ik tegenkom lopen 1 x per week een flinke afstand van een km of 20 en een maand of drie voor het 'grote evenement' wordt de training verhoogd.
Mijn rugzak had ook niets teveel in. Ik ben vertrokken met 7.8 kg wat mijn wandelschoenen van ong 1 kg insloot.
Wel heb ik een voetencreme, handcreme en een klein tubetje gezichtscrème gekocht. Precies goed voor deze paar weken. Vaak wassen we onze kleren met een stuk groene zeep in de wastafel. Het is dan de volgende dag wel weer droog. Tot nu toe hebben we twee keer het wasmachine mogen gebruiken van de gastvrouw.
De afstanden die we dagelijks lopen overschrijden de afstanden die in het Pieterpad boekje genoemd worden. Ik denk dat we vaak 20% meer lopen. Geen probleem. We beginnen de dag met de veronderstelling dat we verder zullen moeten lopen en soms valt het dan mee.
Vandaag kwamen we een paar boomstammen tegen om te gaan zitten nadat we zeker een uur of 3 hadden gelopen. Geen bankje te verkennen. Aan het eind van de dag kwamen we in een vakantiedorp terecht waar zoveel mensen waren, we konden onze ogen niet geloven. Er zaten zeker twintig mensen op een terras. Gezellig om soms tussen de mensen te zijn. In het dorp kwamen we mensen tegen die we al op het terras hadden gezien en er begint gelijk een praatje. De meesten zijn best nieuwsgierig naar wat we doen, waar we naartoe gaan en waar we vandaan komen. Vaak horen we dat ze zelf ook wel graag zoiets zouden willen doen, maar de meesten hebben er de tijd nog niet voor. Ook worden Camino plannen besproken (Spaans en Portugees), de 4-daagje in Nijmegen, andere 80 km wandeltochten (de Kennedy marches'?)
Maar tot nu toe zijn we nog maar 1 man tegengekomen die ook het hele Pieterpad in 1 x liep. Misschien zien we hem in Maastricht wel weer.

  • 02 April 2016 - 20:12

    Corine Van Den Berg:

    Hoi Agnes,
    Vandaag voor het eerst je reisverslag op de computer gelezen i.p.v. op de smartphone. Wat een prestatie, al die dagen achter elkaar lopen! Gelukkig was het gisteren en vandaag goed weer, echt lente-achtig. Wat een afwisselende ervaringen met de Fietsvrienden adressen. Wat je beschrijft in Holten klinkt niet al te comfortabel.... Wel een ervaring, en hopelijk morgen weer wat meer ruimte en service. Je hebt vlgs. mij aardig wat volgers van je blog. Wij genieten nog na van onze foto's, herinneringen uit Zuid-Afrika. Vandaag naar de sportschool geweest, goed om de draad op te pakken en na de training heerlijk kunnen vertellen over alle reisbelevenissen. Veel succes met de volgende etappe(e)s!
    Groet van Corine en Ronald

  • 03 April 2016 - 14:55

    :

    ik hoop je vanavond te spreken.zoen mama mia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Actief sinds 11 Maart 2016
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 8655

Voorgaande reizen:

11 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

23 Maart 2016 - 17 April 2016

Pieterpad

Landen bezocht: