Coevorden/Hardenberg - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu Coevorden/Hardenberg - Reisverslag uit Hardenberg, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu

Coevorden/Hardenberg

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

30 Maart 2016 | Nederland, Hardenberg

De dag begon vanaf Sleen in de regen. Goed ingepakt en voorbereid besloten we door te lopen. Volgens de buienradar zou het niet lang duren. Een poosje later liepen we langs een boerderij met een grote schuur waar we binnenliepen om de regenbroek ook maar aan te trekken. Twee honderd koeien keken ons nieuwsgierig aan. Er waren zelfs een paar kalveren van een week oud die aan een speen stonden te zuigen.
Onderweg kwamen we een camping tegen met een selfservice koffie en thee gebeuren. Mooi op tijd, we waren toe aan een rust pauze. Die duren vaak niet langer dan 15 minuten-hooguit een half uurtje. In Coevorden konden we ons adres heel makkelijk vinden. Een oudere dame wachtte op ons, hield de deur open terwijl we ons van modderschoenen en natte kleding ontdeden. Dit duurde even, maar ze bleef rustig met die deur open staan-koud weer of niet. Al snel kwam ze erachter dat ik best wel een zeer been had en maakte ze een afspraak met een masseuse. Na een kop koffie vertrokken we en lieten gene achter om zich een beetje op te knappen. De massage was prima, hielp ook wel (kwam ik de volgende dag achter) en ik mocht een fiets lenen om wat boodschappen te doen. Hoe weinig je nodig hebt op zo'n reis. Je moet tenslotte alles op je rug dragen, dus pas je wel op. Een nagelvijltje was een luxe om te kopen, een grote salade voor avondeten en een paar kleintjes voor lunch de volgende dag. Onze gastvróuw bood ons een kop soep aan en kwam gelukkig gezellig bij ons zitten terwijl we aten. Zelf had ze al gegeten en Gene was naar een coop vlakbij gelopen. We lagen om een uur of tien op bed. De volgende dag weer een heerlijk ontbijt. We vertrokken om half tien om naar Hardenberg te lopen. De benen voelden prima en vol goede moed liepen w richting centrum. Gene had voor de eerste keer overgenomen om de route uit te stippelen, want ze dacht dat ik misschien weleens onverwachts op de bus zou moeten stappen. Dan zou ze iig weten hoe om bij het volgend adres aan te komen. Dat is niet helemaal verlopen zoals we dachten en om een uur of drie 's middags werden we verteld dat we nog wel een km of 7 hadden te gaan. Gelukkig viel dat reuze mee. Het totaal vandaag was 22km. Onze gastvrouw van gisteravond kreeg van mij een volle 10. Het had leuk geweest als ik wat langer had kunnen blijven. Nu in Hardenberg, zitten we bij een warm vuur met warme chocolademelk.. Zo geeft het niet dat we net een kwartiertje te laat aankwamen. Onze gastvrouw van vanavond moest naar de gym. We zien haar straks om een uur of zes.
Tot de volgende etappe!