Sleen - Reisverslag uit Schoonloo, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu Sleen - Reisverslag uit Schoonloo, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu

Sleen

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

28 Maart 2016 | Nederland, Schoonloo

Zo, dat was de langste dag tot nu toe. Niet de moeilijkste, behalve de wind aan het eind van de dag geen gek weer gehad. We liepen voornamelijk door de bossen. Zonder rugzak ging het allemaal veel sneller. Zo snel zelfs dat ik last kreeg van mijn heup. Langzaam verder gegaan en alles weer in orde. Het oosten is schitterend. we liepen voorbij het monument wat opgericht is voor de ene dame die het Pieterpad tot stand heeft gebracht. Verder langs een vliegtuig monument wat na WW2 in elkaar gezet is door vier vrienden. Ze hebben alle wrakstukken bij elkaar geschraapt in het bos destijds en daar is dus nu een monument. De modder was wat opgedroogd vandaag.
We kwamen halverwege een groepje tegen die aan hun vierde dag Pieterpad bezig waren. De een kwam uit Dord, een ander stel uit de Hoekse waard. Ik vertelde natuurlijk over onze familie die uit Strijen kwam en een moeder die in het sanatorium had gewerkt.
De naam 'Seton' was ook wel bekend. Twee van hen waren vanplan d camino te gaan lopen deze zomer. Gen had nog wel een paar tips en ze hingen echt aan haar lippen.
In Sleen aangekomen zagen we al gauw een koffiegelegenheid. Het kleinste café was natuurli onweerstaanbaar. Een honesty coffeebar met een verschil. Foto ingesloten.
Daarna zijn we opgehaald door Rob van de camping. Avondeten zak er wel bij inschieten vanavond. Er zijn geen eetgelegenheden en de hele dag snacken maakt het overbodig.
Morgen naar Coevorden, minstens 22 km.
Tot dan!
(Ik kan geen reacties lezen, dus aub via Facebook of whatsapp reageren? Ik lees wel graag berichten!

• 29 Maart 2016 - 18:06

blaren