Rolde - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu Rolde - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Agnes Berkum - WaarBenJij.nu

Rolde

Door: Agnes

Blijf op de hoogte en volg Agnes

26 Maart 2016 | Nederland, Groningen

De reisverslagen worden telkens niet OPgeslagen, ik hoop dat het vanavond beter gaat.
Vandaag was een prachtige dag. Het weer was goed, de omgeving mooi en we voelden de kilometers niet zo. We zijn zelfs vanavond uit wezen eten. Daar hebben we niet veel puf voor gehad de laatste dagen.
Halverwege onze trip vandaag ontmoette we Pieter die, je raadt het nooit, het hele Pieterpad aan het lopen was.
We hebben de rest van de dag met z'n 3en gelopen, wat best gezellig was.
Hij had Adri ook al ontmoet. Blijkbaar verdwaalde die de hele tijd en wachtte dan maar op Pieter om hem de weg te laten wijzen.
Gisteravond bi een erg mooi adresje geslapen. Ferdinand en Corry komen as oktober ook naar ZA, dus wie weet, zien we ze nog wel.
Corrie leende me haar fiets om even Zuidlaren in te gaan. Heerlijk om even te kunnen fietsen.
'S Avonds even een tosti gehaald en vroeg gaan slapen. Het was een heerlijk warm huis. De volgende ochtend heeft Ferdinand ons een trombone concert gegeven terwijl we ontbeten.
Je ontmoet bijzondere mensen op zo'n reis.
Vandaag dus over het Balloerveld gelopen. Heide, heide en nog eens heide. Zandpaden, hunebedden, grafheuvels, tig kerkhoven...Er wordt veel eer betoond aan de doden.
De architectuur is ook anders dan in het westen. De rieten daken bedekken niet het hele dak, maar laten een rand met dakterras open aan de onderkant.
In Rolde is er kermis vanavond. Het hele dorp galmt van de muziek. Maandag is er markt.
Morgen schoonloo, waar blijkbaar geen winkels in. We hebben wat Liga en fristi ingeslagen voor onderweg. Een klein slaatje voor morgenavond..
Nu is het tijd om morgen te plannen en voor te bereiden.
Welterusten allemaal.